Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,
Στις
περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες το ολοήμερο τμήμα κατέχει έναν εξέχοντα ρόλο.
Είναι υποχρεωτικό για όλους τους μαθητές-τριες και οι παιδαγωγικοί του στόχοι
είναι κυρίως πρακτικοί, κοινωνικοί και ηθικοπλαστικοί.
Δυστυχώς
στη χώρα μας η έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής, προσωπικού ειδικοτήτων αλλά και
το πρόγραμμα, όπως αυτό διαμορφώνεται, το καθιστούν μια συνέχεια των πρωινών
αντικειμένων μάθησης. Όπως είναι φυσικό, μετά από έξι ώρες μαθήματος οι αντοχές
των παιδιών είναι λιγότερες, ενώ οι
ανάγκες τους για κάτι διαφορετικό εντείνονται.
Καθώς
είμαστε υποχρεωμένοι να κινηθούμε μέσα στα πλαίσια του αναλυτικού προγράμματος,
θα προσπαθήσουμε με όση ευελιξία μας παρέχεται, να μη σταθούμε μόνο σε
γνωστικούς σκοπούς, αλλά να καλύψουμε και αυτούς που αναφέρθηκαν στην πρώτη
παράγραφο. Θα ήθελα λοιπόν να σταχυολογήσω σε λίγες γραμμές τους φετινούς μας
στόχους σε όλα τα επίπεδα και ανά τάξη.
Α΄& Β΄: Καθώς
τα περισσότερα παιδάκια κάθονται από τις 12:30 έως τις 13:15, θα έχουν δύο φορές
την εβδομάδα γυμναστική με τον κύριο Στέφανο ενώ τις υπόλοιπες θα προσπαθούμε
να καλύπτουμε ό, τι έχουν για την επόμενη μέρα. Τα παιδιά της πρώτης τάξης που συνεχίζουν,
θα καλύπτουν τις υπόλοιπες ώρες τους με λογοτεχνία, ζωγραφική, παιχνίδια,
εκπαιδευτικά ηλεκτρονικά λογισμικά και με τα προγράμματα που θα αναφερθούν
παρακάτω.
Γ΄&Δ΄: Οι
μαθητές-τριες των μεσαίων τάξεων του σχολείου μας καθώς μεγαλώνουν
αντιμετωπίζουν και αυξημένες υποχρεώσεις. Αυτό, όπως είναι φυσικό, στην αρχή
μπορεί να τους τρομάξει, όμως θα πρέπει να μάθουν να είναι υπεύθυνοι, πιο
προσεκτικοί, να γνωρίζουν από μόνοι τους τι έχουν και να μην τα περιμένουν όλα
από τους γονείς και τους-τις δασκάλους-ες τους. Ο ρόλος των εκπαιδευτικών όπως
και των γονέων πρέπει να είναι καθοδηγητικός και ενθαρρυντικός. Είναι αναγκαίο
οι μαθητές-τριες να κάνουν λάθη ώστε να μάθουν απ’ αυτά. Εκεί ακριβώς πρέπει να
παρέμβουμε, ώστε να τους βοηθήσουμε να τα ανακαλύψουν και να τα διορθώσουν
μόνοι τους. Προσοχή όμως! Αν επαναλαμβάνουν συνεχώς λάθη απροσεξίας ή βιασύνης, ίσως θα ήταν προτιμότερο να τα
αφήσουμε, ακόμη και αν πάρουν λίγο χαμηλότερο βαθμό, καθώς το γεγονός αυτό
μπορεί να τους-τις κινητοποιήσει και να τους κάνει να γίνουν πιο υπεύθυνα
άτομα, αφού δε θα υπάρχει το « έλα μωρέ, ας τα γράψω τώρα όπως να ΄ναι, έτσι
και αλλιώς θα τα διορθώσει ο κύριος στο ολοήμερο ή η μαμά – μπαμπάς στο σπίτι ».
Επίσης, εάν διαπιστώνω, κάποια πράγματα τα οποία τα παιδιά δεν τα έχουν
κατανοήσει πλήρως, θα τα αφήνω για το τέλος, εφόσον μας μένει χρόνος, ώστε να
τους τα εξηγώ και να τα κάνουμε. Σε κάθε περίπτωση θα βάζω δίπλα από την άσκηση
ένα ερωτηματικό ώστε να ξέρουν και οι εκπαιδευτικοί που πρέπει να επιμείνουν.
Πρότασή μου είναι να κάνετε και εσείς το ίδιο από το σπίτι. Δεν έχει κανένα
νόημα να κάνουμε εμείς τις ασκήσεις απλά για να λέμε ότι τις έκαναν ! Μιας και
τα περισσότερα παιδάκια έρχονται από τις 13:15 και μετά, θα έχουμε συνήθως 1
διδακτική ώρα για γλώσσα (13:15 -14:00) και ακόμη μία ( 14:30-15:15 ) για
μαθηματικά. Την τελευταία ώρα θα την καλύπτουμε με λογοτεχνία, ζωγραφική,
παιχνίδια, εκπαιδευτικά ηλεκτρονικά λογισμικά και με τα προγράμματα που θα
αναφερθούν παρακάτω.
Ε΄&ΣΤ΄: Για
τα παιδιά των μεγαλύτερων τάξεων, ισχύουν όλα τα παραπάνω σε υπερθετικό βαθμό.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
Όσο ο
καιρός είναι καλός, προτιμώ την τελευταία ώρα να βγαίνουμε όλοι μαζί έξω και να
παίζουμε διάφορα παιχνίδια, εμού συμμετέχοντος, ώστε και να γνωριστούμε
καλύτερα, αλλά και να γίνουμε μια ομάδα καθώς θα πρέπει να συνεργαστούμε για να
ανταπεξέλθουμε σε αυτά που θα επακολουθήσουν.
Όταν
θα μας μένει περισσότερος χρόνος, θα ασχολούμαστε με κατασκευές, επιτραπέζια
και ηλεκτρονικά εκπαιδευτικά λογισμικά εγκεκριμένα για μαθητές-τριες δημοτικού,
τα οποία μπορείτε να κάνετε και εσείς από το σπίτι και θα τα βρείτε
συγκεντρωμένα πατώντας στην μηχανή αναζήτησης τον τίτλο :
Επιπρόσθετα,
αν όλα πάνε καλά, σκοπεύουμε να δημιουργήσουμε σαν ολοήμερο, σε συνεργασία με
όλα τα τμήματα του σχολείου, διαδικτυακό ραδιόφωνο το οποίο θα ακούγεται στη
σελίδα του σχολείου μας. Φυσικά, για αυτό θα αξιοποιούμε την τελευταία ώρα για
τις μαγνητοφωνήσεις και αν το απαιτούν οι περιστάσεις και την προτελευταία.
Επίσης,
έχουμε σαν στόχο να φτιάξουμε ταινίες μικρού μήκους με κοινωνικά ζητήματα (ενδοσχολική
βία, κάπνισμα κ.λ.π) και οι οποίες θα προβληθούν στην τελική γιορτή του
Ιουνίου.
Θα επικοινωνήσουμε με άλλα σχολεία μέσω του eTwinning.
Θα επικοινωνήσουμε με άλλα σχολεία μέσω του eTwinning.
Τέλος,
άμα υπάρξει η δυνατότητα, θα θέλαμε να στήσουμε και το μετεωρολογικό σταθμό του
σχολείου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου